olixe

olixe

olixe

olixe

قالب رایگان وردپرس

انتخاب قالب وردپرس یکی از دغدغه های مهم کسانی است که یک سایت را مدیریت می کنند. مدیران سایت، برای انتخاب بهترین قالب باید یک سری معیارها را در نظر داشته باشند تا بتوانند بهترین قالب را انتخاب کنند. اینک به بررسی چند مورد از ویژگی های مهم قالب وردپس رایگان می پردازیم.

  ۱) دقت کنید قالبی که دریافت می کنید رایگان باشد نه هزینه دار و پریمیوم

۲) وجود سرویس پشتیبانی

۳) بروزرسانی و آپدیت قالب

۴) سازگاری با افزونه های محبوب

۵) وجود امکانات مورد نیاز

۶) بهینه بودن برای سئو

۷) پنل تنظیمات مناسب

دقت کنید قالبی که دریافت می کنید رایگان باشد نه پولی و پریمیوم

باید به این نکته توجه ویژه کنید، زیرا این مورد در ایران بسیار رخ می دهد. سایت های فراوانی وجود دارند که به جای قرار دادن قالب های رایگان وردپرس، قالب های پولی و پریمیوم سایت های فعال در این حوزه را به عنوان دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. نسخه نال شده قالب ها، یک سری کدهای مخرب در سایت شما قرار می دهند که با سئوی قالب رابطه مستقیم دارد. پس بهتر است سایت خالی یا سایتی با امکانات کم داشته باشید تا سایتی که دستکاری شده باشد. بنابراین، نباید برای دریافت قالب های پولی و پریمیوم، به صورت رایگان خوشحال شده و وسوسه دانلود و نصب آن را داشته باشید. برای تشخیص نسخه رایگان از پولی و پریمیوم، کافی است ابتدا اسم قالب مورد نظر را در گوگل سرچ کنید. به راحتی در سرچ اولیه می توانید سایت اصلی طراح قالب را پیدا کنید.

در سایت اصلی طراح، سرچ کنید که نسخه مورد نظر اینجا هم به صورت رایگان وجود دارد یا باید هزینه ای برای دانلود آن پرداخت کنید. در صورتی که رایگان باشد می توانید با خیال راحت قالب را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید، ولی اگر باید هزینه ای پرداخت کنید توصیه می شود که خیال خرید و دانلود آن را از سر بیرون کنید.

۲) وجود سرویس پشتیبانی

قالب های رایگان در کشور ما، شامل پشتیبانی نمی شوند. پس ادعای سایت های ارائه کننده این قالب ها را مبنی بر ارائه پشتیبانی از سمت آنها زیاد جدی نگیرید، زیرا پشتیبانی قابل توجهی ندارند. نباید گفت که سایت من، نیاز به پشتیبانی ندارد، زیرا نیاز به بروز شدن همیشه وجود دارد و باید سایت شما همیشه به روز باشد تا بتوانید با جهان رقابت کنید. اگر شما از سایت خود به صورت روزانه کسب درآمد می کنید، در صورت رخ دادن هر گونه مشکل، به ازای هر روز، مقدار زیادی پول از دست می دهید.

۳) بروزرسانی و آپدیت قالب

یکی از وظایف اصلی طراح قالب، بروز رسانی قالب است که باید به طور کامل آن را انجام دهد. البته بروز رسانی سایت ممکن است به صورت خودکار و توسط خود سایت صورت پذیرد. اگر نسخه بروز شده با قالب سایت شما سازگاری نداشته باشد، باید طراح سایت مشکلات نسخه جدید را بررسی و اقدام به رفع مشکلات نماید یا نسخه ای را به شما ارائه کند که با قالب سایت سازگار باشد یا در حین بروز رسانی اتوماتیک وردپرس برخی قابلیت ها و دیگر امکانات را از کدهای خود حذف کند که باعث اختلال در عملکرد قالب وردپرس سایت شما می شود.

اگر قالب سایت شما پریمیوم و پولی باشد، طراح این قالب در قبال آن تعهد دارد و باید خدماتی ارائه کند، ولی اگر قالب رایگان باشد هیچ سایتی خدماتی برای آنها عرضه نمی کند، زیرا منفعتی برای آنها ندارد. نگران نباشید، خوشبختانه سایت هایی وجود دارند که پس از دریافت نسخه های به روز شده این قالب ها آنها را در اختیار شما قرار می دهند.

۴) سازگاری با افزونه های محبوب

قالب سایت باید با افزونه های محبوبتان سازگاری داشته باشد در هنگام انتخاب قالب، باید این نکته را در نظر داشته باشید. می توانید این کار را با سرچ در گوگل و نصب و فعال سازی افزونه مناسب انجام دهید.

۵) وجود امکانات مورد نیاز

قالب های پولی و پریمیوم، نظیر قابلیت های تجاری، امکانات فراوانی دارند. ولی قالب های رایگان این امکانات را ندارند، بنابراین ممکن است بسیاری از خواسته های شما در زمینه طراحی سایت برآورده نشود. باید بدانید که این، یک امر عادی است. پس کمی سطح توقع خود را پایین بیاورید و از حداقل امکانات سازگار با حوزه فعالیت خود استفاده نمایید. ابتدا تمام امکاناتی که قالب مورد نظر دارد را از سایت های ارائه دهنده فارسی آن قالب یا سایت اصلی طراح مطالعه نمایید تا با آنها آشنا شوید. ممکن است قالب امکاناتی داشته باشد که شما تا مدت ها متوجه آن نشوید. این امکانات شامل ریسپانسو، شورت کدها، تایپو گرافی، ستون بندی و … می باشد.

۶) بهینه بودن برای سئو

اگر سایت شما بازدید کننده نداشته باشد، زحمات شما بی نتیجه خواهند بود. اینکه مطالب و خدمات موجود در سایت شما و تفاوت آنها با سایت های دیگر چیست، اهمیت چندانی ندارد. وقتی بازدیدکننده ای به سایت شما سر نمی زند، به معنای آن است که آدرس سایت شما را کسی نمی داند. پس برای رفع این مشکل باید بتوانید سئوی سایت خود را بهینه کنید. توجه داشته باشید اگر قالب سایت از این نظر مشکلی داشته باشد، استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت بی تاثیر و بدون نتیجه خواهد بود.

۷) پنل تنظیمات مناسب

اگر نمی خواهید زمان های طولانی را برای کدنویسی اعمال ساده سایت صرف کنید و یا مدام به دنبال اشخاص حرفه ای در این زمینه باشید، باید یک پنل مدیریت یا پنل تنظیمات مناسب داشته باشید. با این کار، در یک مدت زمان کوتاه، شما بدون هیچ دردسری و فقط با چند کلیک ساده می توانید تغییرات دلخواهی مانند تغییر رنگ ساده را به راحتی انجام دهید. در قالب های رایگان برخلاف قالب های پریمیوم، امکانات محدودتری وجود دارد ولی با این حال چیدمان، ساید بار، رنگ بندی و کپی رایت در قالب رایگان وجود دارد.

اینک که با ویژگی ها و محدودیت های قالب های رایگان وردپرس آشنا شده اید، حتما به اهمیت این نکته پی بردید که خریدن قالب هاب پولی و پریمیوم اگرچه در ظاهر هزینه آور است، اما به صرفه تر است. زیرا طراح اصلی به قالب خود متعهد است و می بایست خدمات دهی مناسب و کاملی داشته باشد.

منبع: https://templatehama.com/%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.