olixe

olixe

olixe

olixe

خرید بلیط اتوبوس و نکاتی که باید به آن توجه کنیم

خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین هم اکنون از طریق وب سایت‌ پایانه که این خدمات را ارائه می‌کنند امکان پذیر است. این روش علاوه بر این که آسان و بی دردسر است بسیار لذت بخش نیز می‌باشد. به عنوان مثال تصور کنید طی چند روز آینده باید برای ماموریتی به سوی شهرستانی مشخص سفر کنید. در این میان چند گزینه وجود دارد که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست. 

 

اولین گزینه صرف زمان برای رسیدن به پایانه و خرید بلیط اتوبوس از تعاونی مورد نظر است. در قدم دوم باید وجه نقد را به باجه پرداخت کنید یا این که از طریق دستگاه کارتخوان وجه بلیط را بپردازید. پس از پایان پرداخت وجه نیز بلیط حاضر است و جای نگرانی از بابت این که سفرتان با تاخیر مواجه شود یا کنسل شود نخواهید داشت؛ اما بزرگ‌ترین مشکلی که در این زمان وجود دارد چگونگی مراجعه حضوری به پایانه یا ترمینال است؛ زیرا پایانه‌ها معمولاً خارج از شهر قرار دارند و برای حضور در این محل و خرید بلیط باید زمان زیادی را مد نظر داشته باشید.

راهکار خرید اینترنتی اتوبوس یک روش معجزه آسا برای صرفه جویی در زمان است. در این روش شخص می‌تواند حتی زمانی که در سفر است برای سفرهای بعدی خود بلیط تهیه کند. حتی زمانی که در حال ورزش کردن هستید یا این که در یک مهمانی خانوادگی حضور دارید نیز می‌توانید خرید بلیط اتوبوس را از طریق گوشی تلفن همراه یا تبلت خود انجام دهید.


خرید بلیط اتوبوس 

خرید بلیط اتوبوس

انتخاب وب سایت معتبر برای خرید بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس از طریق اینترنت مراحل مشخصی دارد که باید به طور دقیق آن‌ها را طی کنید. در اولین مرحله از خرید آنلاین بلیط اتوبوس باید به این نکته توجه کنید که تنها بلیط راز وب سایت‌های معتبر یا به اصطلاح اسم و رسم دار تهیه کنید؛ زیرا این وب سایت‌ها چندین سال است که این خدمات را ارائه می‌دهند و پس از خرید نگرانی از بابت این که تعاونی خدمات مناسبی ارائه ندهند یا مراحل خرید بلیط به درستی ثبت نشده باشد نخواهید داشت.

وب سایت‌هایی که ناشناخته هستند اغلب مشکلاتی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها سبب کنسل شدن سفر به طور کامل می‌شود. به عنوان مثال برخی از وب سایت‌های فروش بلیط اتوبوس امنیت کافی ندارند و پرداخت وجه از طریق آن‌ها ممکن است سبب هک شدن حساب کاربران شود.

برخی دیگر از وب سایت‌ها به درستی برنامه ریزی نشده‌اند و ممکن است چندین مشتری هم‌زمان یک صندلی را خریداری کرده باشند. این مشکلات سبب وارد شدن ضرر و زیان مالی به مشتریان خواهد شد. همچنین فروش صندلی به چند مسافر یا تکمیل نشدن مراحل خرید بلیط اتوبوس نیز سبب می‌شود که مسافر نتواند راس زمان مشخصی که در نظر دارد سفر خود را آغاز کرده و به پایان برساند، به همین دلیل زمان زیادی نیز از دست خواهد رفت.


انتخاب شرکت مسافربری مناسب

شرکت‌های مسافربری زیادی وجود دارند که در زمینه حمل و نقل و جابجایی مسافران بین شهرهای مختلف شمالی، جنوبی، غربی و شرقی ایران فعالیت می‌کنند. برخی از شرکت‌ها از سابقه کاری زیادی برخوردار هستند و از بهترین رانندگان و بهترین اتوبوس‌ها برای سفرهای برون شهری استفاده می‌کنند.

راحتی که مسافر هنگام سفر با یک اتوبوس پیشرفته دارد به مراتب بیشتر از راحتی در اتوبوس‌های قدیمی و معمولی خواهد بود. همچنین با توجه به این که رانندگانی مجرب با این شرکت‌های مسافربری همکاری دارند، با آسودگی خاطر می‌توانید سفرهای خود را در هر ساعتی از شبانه روز انجام دهید.

هنگام خرید بلیط اتوبوس بخشی برای انتخاب نام شرکت مسافری وجود دارد و از این قسمت می‌توانید نام شرکت مد نظرتان را انتخاب نمایید.


تعیین مبدا و مقصد سفر به صورت دقیق

هر مسافری سفر خود را از یک مکان مشخص آغاز می‌کند و برای مقصد نهایی خود نیز مکان مشخصی را در نظر می‌گیرد. با توجه به این که تعداد اتوبوس‌های برون شهری بیشتر شده است، مسافران می‌توانند به شهرهای مختلف ایران سفر کنند؛ اما در صورتی که مقصد یا مبدا سفرتان در لیست وجود ندارد می‌توانید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که از این منطقه عبور می‌کنند و توقفی در شهر مورد نظر دارند.

هنگام خرید بلیط اتوبوس علاوه بر مبدا و مقصد، شهرهایی که اتوبوس از آن‌ها عبور می‌کند نیز نمایش داده می‌شود. فراموش نکنید که هنگام انتخاب مبدا و مقصد سفر خود باید نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید سفری لذت بخش را تجربه کنید.


پرداخت بهای بلیط از طریق درگاه‌های معتبر اینترنتی

وب سایت‌هایی که خدمات فروش بلیط اتوبوس را ارائه می‌کنند، این امکان را برای مسافران در نظر گرفته‌اند که از طریق کارت‌های اعتباری و با کمک رمز دومی که برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده بهای بلیط را پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که هنگام اتصال به درگاه باید تمام اطلاعات کارت اعتباری را برای خرید بلیط وارد کنید؛ بنابراین در صورتی که درگاه توسط نفوذگران راه اندازی شده باشد اطلاعات کارت در دست هکرها قرار خواهد گرفت و به راحتی می‌توانند به اطلاعات حساب کارت شما دسترسی داشته باشند.

وب سایت‌های شناخته شده تنها از درگاه‌های معتبر که امن هستند برای پرداخت بهای بلیط استفاده می‌کنند. حتماً هنگام خرید بلیط اتوبوس تنها از این وب سایت‌ها استفاده کنید و برای وارد کردن رمز دوم از صفحه کلید مجازی که در صفحه تعبیه شده استفاده نمایید.


خرید آنلاین بلیط اتوبوس


چاپ بلیط و یادداشت کد رهگیری پس از خرید بلیط اتوبوس

پس از این که خرید اینترنتی بلیط اتوبوس با موفقیت انجام شد باید کد رهگیری که روی صفحه نمایش داده می‌شود را یادداشت کنید. این کد تنها نشانه‌ای است که می‌توانید از آن برای چاپ بلیط و آغاز سفر خود استفاده کنید و در صورتی که کد رهگیری را در دست نداشته باشید عملاً سفرتان کنسل شده محسوب می‌شود.

زیرا هنگام خرید آنلاین بلیط اتوبوس هزاران مسافر اطلاعات خود را وارد می‌کنند و تنها کد رهگیری است که نوع سرویس، مبدا مقصد سفر و شماره صندلی آن‌ها را مشخص می‌کند؛ بنابراین بدون در دست داشتن این کد عملاً امکان سفر با این وسیله نقلیه را نخواهید داشت.

فراموش نکنید که صرفاً خرید بلیط اتوبوس نمی‌تواند یک سفر امن و آرامش بخش را برای شما به ارمغان بیاورد و عوامل زیادی در جذاب و هیجان انگیز شدن سفر با این وسیله نقلیه تاثیرگذار هستند؛ بنابراین پیش از آغاز سفر نکات کلیدی و مهمی که برای سفر با این وسیله نقلیه وجود دارند را مطالعه نمایید تا بتوانید سفری بی مخاطره را پشت سر بگذارید.

 منبع : blog.payaneh.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.