olixe

olixe

olixe

olixe

کارتریج لیزری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از کارتریج لیزری رنگی داشته باشیم ، باید بگوییم: ” کارتریج لیزری رنگی به کارتریج هایی گفته می شود که حاوی تونر یکی از چهار رنگ اصلی مورد نیاز هنگام چاپ یعنی زرد ، قرمز ، آبی و یا مشکی هستند .”

 

نکات مهم هنگام خرید کارتریج لیزری رنگی

حال که در حال انتخاب و جستجو جهت خرید یک کارتریج لیزری رنگی با قیمت و امکانات خوب و همچنین کیفیت مناسب هستید ، لازم است نکاتی را بدانید که در ادامه برای شما تشریح خواهیم کرد .

   

انتخاب کارتریج رنگی مناسب

پیش از هر چیزی باید بدانید تونر کدام یک از کارتریج هایتان به اتمام رسیده است . در واقع ممکن است فقط یکی از چهار رنگ موجود در هنگام چاپ به صورت کمرنگ ظاهر شده یا به کل ناپدید شده باشند در این صورت لازم است که آن رنگ را چاپ کنید . ضمناً اگر قصد خرید کارتریج را ندارید و کارتریج رنگی خالی شده تان از نظر فیزیکی سالم باشد ، می توانید به سادگی آن را شارژ کرده یا جهت شارژ به تعمیر کاران ما بسپارید .هنگام خرید کارتریج لیزری رنگی باید به نام آن توجه کرد

 

خرید کارتریج لیزری رنگی همخوان

پس از آن که کارتریج های پرینتر خود را بررسی کردید و متوجه شدید که چه رنگی از کارتریج ها را لازم دارید وقت آن رسیده است که به که اعداد و علائم موجود روی محصول توجه کرده و به دنبال جنس مورد نظر خود بگردید. برای مثال نام کارتریج های لیزری رنگی اچ پی از یک عدد سه رقمی به همراه حرف A تشکیل شده است ، “مثلاً کاتریج اچ پی 650A” . ضمناً برای ساده تر شدن کار هنگام خرید می توانید عدد قید شده روی محصول را سرچ کرده یا از نوار بقلی یا سایدبار سایت به وسیله ی کلیک بر روی نام برند ، محصولات نمایش داده شده را فیلتر کنید . تا کارتریج رنگی مورد نظر خود را سریع تر بیابید.

 

انتخاب کارتریج از میان رده های کیفی

کارتریج های لیزری رنگی ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی اداریم نیز مانند انواع مشکی دارای سه رده کیفی از نظر تولید می باشد . نوع اصلی یا اورجینال که توسط برند تولید کننده ساخته شده اند . نوع طرح اصلی که از نظر کیفیتی کاملاً مشابه نوع اوجینال بوده و در برخی از مدل ها حتی از نوع اصلی نیز کیفیت بیشتری دارند و همچنین نوع طرح معمولی که از نظر کیفی تا حدودی از دو نوع اول ضعیف تر بوده و به طبع آن ارزان تر نیز هستند ولی با این حال این مدل نیز چاپ با کیفیت مناسبی ایجاد کرده و امکان شارز مجدد تونر را نیز دارد .

 

کاتریج اورجینال چیست؟

کارتریج اوجنیال توسط برند اصلی تولید کننده پرینتر تهیه و تولید شده است ، این رده ی کیفی تولید محصول کیفیت بسیار خوبی داشته و به پیروی از آن هزینه ی زیادی روی دست شما خواهد گذاشت . قیمت این محصول ها با توجه به وارد کردن آن به وسیله ی دلار بسیار بالا بوده و فقط برای شرکت های بسیار بزرگ با کارهای حساس مناسب است .

 

کارتریج طرح اصلی چیست ؟

کارتریج طرح اصلی از لحاظ ظاهری تا حد بسیار زیادی مشابه نوع اصلی بوده و علاوه بر این کیفیت بسیار زیادی نیز دارد . این رده ی کیفی محصولات به دلیل استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت توانایی کارکرد بالایی داشته و تا چندین با امکان شارژ دارند . ضمناً تونر ها و قطعات تشکیل دهنده این محصول در برخی از مدل ها حتی از جنس اوجینال بهتر است .

 

کارتریج طرح معمولی چیست ؟

نوع طرح معمولی این محصول ها نیز به صورت صد در صدی با پرینتر های شما همخوان بوده و علاوه بر کارایی بالا و امکان استفاده مجدد پس از شارژ کیفیت قابل قبولی را هنگام چاپ از خود نشان می دهند . تونر های به کار رفته در تولید این کارتریج ها همان طور های نوع اصلی بوده و تنها دلیل کاهش قیمت آن ها استفاده از مواد ارزانتر در ساخت خود مخزن پودر و لوازم به کار برده شده می باشد .

 

چه کارتریج لیزری رنگی ای بخرم؟

توصیه ما به شما انتخاب کارتریج لیزری طرح و به ویژه کارتریج های طرح اصلی است . با این حال اگر به دنبال محصولی ارزان تر هستید تا هزینه چاپ به ازای هر صفحه را کاهش دهید ، می توانید از مدل های طرح معمولی نیز استفاده کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.