olixe

olixe

olixe

olixe

خشکی پوست صورت

خشکی پوست صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل اب وهوا، فصل، شست و شوی بی رویه ی پوست اما اگر پوست صورت شما خشک است و می خواهید که برای همیشه از این خشکی پوست خلاص شوید همراه ما در این مقاله باشید تا علت خشکی پوست و روش های خانگی رفع خشکی پوست را برایتان شرح دهیم .

  


علت های خشکی پوست صورت :


یکی از علت های اصلی خشکی پوست صورت با بدن ، سرد شدن آب و هوا می باشد. البته خشک بودن پوست شما می تواند ارثی و ژنتیکی باشد. البته جدا از عوامل ژنتیکی عوامل محیطی دیگری هستند که باعث خشکی پوست صورت شما می شوند از جمله : استفاده از صابون های قوی ، میزان رطوبت ها، در معرض تماس نور خورشید بودن ، اختلالات و کم کاری تیروئید ، بیماری دیابت ، آب و هوای خشک ، سن ، فصل ، حمام رفتن زیاد و استفاده از آب خیلی داغ می باشند که خشکی پوست شما را افزایش می دهند .
بعضی از افراد گمان می کنند که با کرم های مرطوب کننده می توانند باعث جلوگیری این خشکی شوند تا حدودی کمک می کند اما نه برای همیشه بهتر است که از روش های خانگی برای درمان این مشکل استفاده کنید .

 

درمان خشکی پوست صورت با روغن نارگیل :


روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی که در خود دارد میتواند فضاهای میان سلول های پوستی را پر کند، و ا این روش ، سطح پوست را نرم و صاف می کند. برای استفاده روغن نارگیل را به آرامی به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید که روغن جذب پوست صورتتان شود . باید بگوییم که مصرف روزمره آن هیچ ضرری ندارد .

 

درمان خشکی پوست با روغن زیتون :


ابتدا یک روغن زیتون طبیعی و اصل را تهیه کنید و پس از آن یک لایه نازک روغن زیتون طبیعی را بر روی پوست صورتتان بمالید اجازه دهید تا روغن زیتون جذب پوستتان شود . البته می توانید حدود نیم ساعت قبل از دوش گرفتن ، روغن زیتون را روی دست ها، پاها و سایر مناطقی که پوست خشک دارند بزنید و آرام ماساژ دهید. دوش بگیرید و بعد مرطوب کننده استفاده کنید .

 

درمان خشکی پوست با آلوئه ورا :


برگ های تازه آلوئه ورا را تهیه کنید و بعد برش بزنید و ژل آن را خارج کنید . ژل آلوئه ورا را بر روی نقاط خشک پوست بزنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بماند . و بعد آن را با آب ولرم بشورید و این کار را دو بار در روز انجام دهید .

 


درمان خشکی پوست با خاک رس و عسل :


یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به صورت خود بمالید ولی مراقب باشید که به اطراف چشم هایتان نمالید.حدود 15الی 20 دقیقه صبر کنید بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

درمان خشکی صورت با روغن بادام و شیر گرم :


روغن بادام فواید بسیارزیادی برای پوست و زیبایی دارد ، برای رفع خشکی پوست این روش استفاده کنید به این صورت که نصف قاشق چایخوری روغن بادام را در یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و شب ها قبل از خواب پوستتان را با این ماسک مرطوب کنید و صبر کنید که این مخلوط بر روی پوست شما بخوابد . وصبح آن را بشویید این محلول از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند .

 منبع: https://lastmod.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA.html

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.